Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Voldernberg - Tåg på tre sätt i Photoshop

Årets semesterresa gick till södra Österrike, närmare bestämt till Graz. Efter en dagstur med klättring på berget Kabling stannade vi till i en liten by, Voldernberg, för att köpa lite mat. Där, mitt på bytorget, fotograferade jag detta tåg.


Gammalt ånglok


När jag öpnade bilden i datorn tyckte jag att det saknades något. Bilden var lite tråkig på något sätt. Jag redigerade bilden så att den skulle se ut som den var tagen någon gång på 1800-talet för att göra den mer intressant:


Ånglok från 1800-talet


Sedan skapade jag en version där tåget och omgivningen skulle se ut som de var fotograferade i ett modellandskap.


Medelljärnvägståg


Tråkig bild från början men rolig att leka med!
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: elle

vilken fin blogg! vad tyckte du om graz?

2010-08-22 @ 09:32:25
URL: http://graziost.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen