Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Dopkort - Inbjudan till dop

Det här fina inbjudningskortet kom med posten i veckan. Det är min söta, lilla systerdotter, Vilma, som ska döpas. Hennes duktiga mamma (och min syster), Ida Grötting, har gjort dopkortet och får agera gästdesigner här idag. Det tog nog sin tid, för hon har skickat ut liknande inbjudningskort till alla gäster.


Inbjudan till dop kort        


Rosa och brunt passar så fint ihop, tycker jag. Lägg märke till den lilla berlocken i form av en prinsesskrona (det står princess på den också).


Berlock Charm Krona


Jag gillar när korten är dekorerade också på insidan, även om jag själv sällan orkar med att göra det. Förutom att insidan på det här dopkortet pryds av världens finaste bebis är den också dekorerad med söta minifötter. Måste komma ihåg att fråga hur hon har gjort dem. Är det en stämpel tro?

Inbjudan till dop - dopkort

Och gissa vem som fått äran att vara fadder till detta lilla underverk? Världens stoltaste moster, Åsa (jag) och
"morbror", Jörgen (min sambo), förstås! Det ska bli så roligt!



Här finns det fler DOPKORT

Mer kortdesign finns i INSPIRATIONGALLERIET

Få fler tips och idéer och lär dig mer om scrapbookining i SCRAPBOOKINGSKOLAN
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Vilka otroligt vackra inbjudningskort! Jag undrar om man kan, och i så fall vad det kostar att beställa liknande kort av din syster? Jag har tyvärr ingen tid att göra egna! Hör gärna av Dig! Mvh Sara, Stigtomta

2012-08-09 @ 14:18:57
Postat av: ewa

Hej,



Vilka fina kort,går det att beställa liknade av din syster?!



Mvh

Ewa

2012-08-13 @ 22:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen