Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

OscarsScrappen

Trettio trevliga kvinnor, tonvis med scrapmaterial och en stor, mysig lokal - kan man ha mycket roligare en solig lördag i april? OscarsScrappen i helgen översteg vida mina förväntningar. Allt var perfekt ordnat in i minsta detalj och jag vill tacka sprudlande och goa BellaMio´s och hennes vänner för en underbar och minnesvärd upplevelse.

Tidigt i ottan (7.30 som defenitivt är mitt i natten för en sjusovare som mig) gav vi oss iväg söder ut för att hinna fram till träffen som började klockan nio. Väl på plats blev vi serverade en generös och god frukost. Sedan var det dags att börja scrappa och umgås. Fem tävlingsmoment hade vi att klara av under dagen, nämligen följande:

* Ett kort med minst två färglagda motiv
* Ett annorlunda kort (tolkas fritt)
* En LO med minst 3 mönstrade papper och minst tre olika typer av dekorationer.
* Något altrat
* Skissutmaning

Hmm, det skulle väl bli lätt....eller? Det är konstigt vad tiden flyger iväg när man scrappar. När tävlingstiden var slut kl. 17 hade jag bara hunnit med två och ett halvt projekt. Attans! Jag hade dock lyckan att komma tvåa i kategorin Ett annorlunda kort. På första plats kom Evas underbara kort i form av en blomkruka med blommor (kolla in på hennes blogg för en titt). Dessutom hade jag Fru Fortuna på min sida då jag vann ytterligare ett pris på lotteriet.

Schemat under dagen var speckat och fullt av aktiviteter. Bland annat fick vi lära oss att knyta snygga rosetter, både enkla och dubbla, och att använda en Bind It All-maskin (BIA). Det fanns ett bord där vi kunde låna olika verktyg och ett annat bord med scraploppmarknad. På plats fanns även scrapbutiken Hildas rum från Husqvarna. Mat och godis var defenitivt ingen bristvara.



Mitt bidrag i kategorin Ett annorlunda kort:

Kort med ragkedja

Dragkedjan på kortet är egentligen ett band som jag en gång köpte i en sybehörsaffär. Själva "handtaget" (eller vad i hela friden man nu kallar den där grejen man tar tag i när man drar ner eller upp en dragkedja) har jag tagit loss från en gammal väska.


Annorlunda kort
Döskallekort
...och så alla fina priser som jag vann. Överlycklig förstås!

Ribbons

Monochromatic File Slides och bomulls ribbons från Creek Bank Creations i ljuvligt rosa färger som Mians Scrap & Design sponsrat med.


Baby stickers

Handgjorda 3D-stickers med babymotiv (i smart, könsneutralt gult) från Herma. Sponsorer för dessa var Familjekontoret .


Brads pastell

Pastelliga minibrads från American Traditional Designs också dessa skänkta av också dessa skänkta av Mians Scrap & Design.


Chipboard

Roliga chipboardsfigurer att dekorera själv från Craft n Craftin som ORCHIDEA hade bidragi med.


Blommor scrapbooking

Vackra blommor i jordnära färger från Reprint, även dessa skänkta av ORCHIDEA.


Presentkort scrapbooking

Ett fint presentkort hos underbara Hobbyhärvan i Västervik.




Underbara Crackle Accent från Ranger Ink. som Hobby och Sköna Ting i Oskarshamn hade vänligheten att skänka.
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Agneta

Kortet med dragkedjan var verkligen fint och fiffigt, förstår att du vann med det.

2009-04-21 @ 11:35:56
URL: http://netaspyssel.blogg.se/
Postat av: Maiden

Wow! Vilket superduper läckert dragkedjekort!!! :-)

2009-12-18 @ 08:46:14
URL: http://maidens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen