Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Döskallekakor till jul...

Jag tycker egentligen inte om att baka pepparkakor. Degen tar liksom aldrig slut, kakorna går sönder när man ska lyfta över dem på plåten o.s.v. Men idag, på en julmarknad, fick jag syn på en pepparkaksform som hade formen av en döskalle. Jag var bara tvungen att ha den! Jag hade min svågers barn med mig och vi bestämde att vi skulle börja baka så fort vi kom hem. Att göra någon egen pepparkaksdeg var det därför inte tal om. Raka vägen till närmaste affär där de sålde färdig pepparkaksdeg. Så här fina blev kakorna till slut efter mycket kavlande och knådande:

Flygvapnets diskhandduk

COOOOOLT!!! Ögon och mun med kristyr skulle nog bli ännu finare.

Pepparkaka döskalle
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka häftiga pepparkakor! Sådan form vill jag ha. Jag samlar på pepparkaksformar och har hur många formar som helst.

2009-11-22 @ 00:29:45
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Jon

COOOOOLA! :)

2009-12-15 @ 01:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen