Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Bloody halloween

En av årets roligaste helger, om man älskar att klä ut sig, är på intågande. HALLOWEEN!!! Varje år brukar vi då bli bjudna till våra kära vänner, Bianca och Freddy, utanför Borås på halloweenfest. I år blir det dock ingen fest eftersom vårt värdpar reser till USA på bröllopsresa över halloween. Där ska de bland annat studera festtraditionerna i landet där högtiden är som störst och utrusta sig med rekvisita för nästa års halloweenfest.

Det innebär att jag inte har någon ursäkt för att spöka ut mig eller min sambo i år. Tråkigt! Men den som vill kan ju alltid ta sig en titt på bilderna från förra årets halloweenfest. Och jag hittar förhoppningsvis någon annan jag kan maskera. Någon frivillig???

Vad jag däremot fortfarande kan göra är ju halloweenkort. Jag tillverkade ett lite snabbt i går kväll. Jag har använt ett svart papper med spännande struktur. På det har jag droppat röd hobbyfärg, utspädd med vatten för den rättta konsistensen (kom på nu i efterhand att jag förmodligen lika gärna hade kunnat använda teaterblod). Texten är skriven med gesso.



Halloween kort


Ögonen på kortet är en historia för sig. Vi har en gammal 16-årig dam till katt här hemma. Hon fick motvilligt agera modell till ögonen på detta kort. Som alla som har katt vet så tycker de inte om när man stirrar dom i ögonen. Så inte heller vår Ronja. Irriterat, viftandes på svansen låg hon där och glodde argt på mig medan jag försökte måla av hennes ögon. Perfekt! Det var ju just arga kattögon jag ville ha. Hi hi
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Linda

wow vilken härlig blogg du har! Jag verkligen gillar din stil! Och dina kort, wow!! :D Denna bloggen måste jag verkligen spara!

2009-10-17 @ 14:09:02
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Bat3

SUPER LÄCKERT KORT!!!

2009-10-20 @ 13:47:13
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: Laila

Vilka ögon!

Hela kortet är så urläckert! :-)

2009-10-20 @ 19:26:58
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen