Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

DT-uppdrag hos Hobbyhärvan

Äntligen är hösten här och man kan med gott samvete slå sig ner vid köksbordet för många, långa timmar med papper, skärmaskin och stämplar i högsta hugg. Jo, det känns faktiskt riktigt mysigt i och efterlängtat i år. Konstigt... jag som vanligtvis brukar möta hösten med vemod och depp. Bäst att passa på att njuta så länge känslan varar.

Kanske beror det på att jag nyligen har förärats ett nytt DT-uppdrag för Hobbyhärvan i Västervik? Jag har lyckats knåpa ihop två alster av mitt första DT-paket än så länge. Det innehöll bland annat helt underbara scraps i retrostil från Crafty Secrets Heartwarming Vintage Collection.


Scrapbooking tavla


Den här bilden var så rolig att jag ville ha den på väggen. Därför fick det bli en tavla av den. Det prickiga papperet heter "Vit Prick" och kommer från Inkido. Blommorna är stansade från enfärgat papper med punchen "Retroblomman" i storlek medium. Chihuahuastämpel från egen samling, av okänt märke. Väggen i bakgrunden har jag gjort med hjälp av Photoshop.


Partykort


Det här kortet gav jag till en vän som bjöd på trevlig "balla-balla-fest" som avslutning på säsongen för hennes caféverksamhet. Den kvällen satt jag i en badtunna i två timmar och såg ut som ett skrynkligt russin när jag kom upp. Mysigt! Jag tyckte att texten på bilden passade så bra för ändamålet. Papperet kommer från Inkido och heter "Blå Blomma".
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Cornelia

Härliga alster!



Grattis till DT-uppdraget!

2009-09-25 @ 22:36:28
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen