Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Gammal mjölsäck som kudde

Jag hittade helt underbara antika mjölsäckar hos Piece of Heaven. De är helt fantastiskt vackra och jag skulle verkligen vilja ha en i mitt hem för den rätta shabby chic looken. Problemet är bara att en sådan äkta mjölsäck kostar en slant. Naturligtvis finns det inget som går upp mot äkta vara men jag bestämde mig i alla fall för att göra en egen "kopia" av en antik mjölsäck tillsvidare. En dag när jag blir rik tar jag kanske och investerar i en riktig. Tills vidare får den här duga:

Antik mjölsäck kuddvar kudde

Jag köpte två gamla vita diskhandukar för en femma på second hand-butiken i kvarteret där jag bor. Jag "missfärgade" handdukarna med hjälp av thé och sydde ihop dem till ett kuddvar. Dekorerade kanten högst upp med ett grövre bommulsgarn för att få mer "säckkänsla". Sedan skrev jag en text på datorn, med hjälp av Photoshop, och skrev ut den på "stryka på papper". Fram med sax och strykjärn. Klart!

Gröttings gammal mjölsäck







BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Laila

Så underbar!!! :-D

2010-08-31 @ 08:40:26
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: elle

Jag trivs hittills jättebra här i Graz! Det är så härlig atmosfär! Idag har vädret slagit om totalt! från 30 till 13 grader! Skulle komma snö ända ner på 1000 meters höjd?!



Din blogg är jättemysig!

2010-08-31 @ 10:12:19
URL: http://graziost.devote.se/
Postat av: Frida

Hej Åsa,



hittade hit genom en sökning på Storpudel och fann denna underbart söta stollare/pullare. Jag blev helt sjuk, vet du något om dom? Och hur ser han ut idag?



Tackar för svar,



Frida

2010-09-01 @ 12:14:27
Postat av: Lisa

OMG, så smart!! Jag som har en hel trave med linnehandukar.....

Jag lånar idéen, om det är ok!?!



HA det!

2010-09-18 @ 15:26:11
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: vickan

hej, jätte fin blogg. Jag håller på med ps3 just nu och undrar hur man gör för göra kanterna på bilden som du har på det här inlägget.



mvh viktoria : )

svara gärna på ett inlägg på min blogg eller min mejl om du är villig att hjälpa mig. Har kunnat förut men har glömt bort.

2010-12-20 @ 21:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen