Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Flyttfåglar och nya tag med bloggningen

Så var det dags att dra igång bloggen igen (för vilken gång i ordningen tro?). Jag har verkligen legat på latsidan vad det gäller bloggning den senaste månaden. Mycket annat har jag däremot fått gjort och ämnen att blogga om saknas inte. Jag börjar med lite kort.

Två familjemedlemmar, min bror och min syster, har gjort slag i saken och bytt bostad nu i januari månad. Januari känns väl för övrigt som en utmärkt månad att flytta i (ja, förutom att man får leva i pappkartonger över jul och nyår förstås). Nytt år och ny bostad. En utmärkt början på 2010.

Min syster och familj har köpt sitt första hus (eller radhus) och håller just på som bäst med att installera sig. Spännande! Min bror och hunden Alfons har också bytt till nytt. Den gamla lägenheten var både trång och sunkig och inget för två killar med stil. Självklart har storasyster (jag) tillverkat "grattis-till-nya-bostaden-kort" på löpande band. Gissa vilket som är till vilken familj?
Grattis till den nya lyan kort

Grattis till den nya bostaden kort

På de här korten testade jag något nytt och skrev ut texten (HOME sweet HOME) på OH-film.  Filmen nitade jag sedan fast över kortet med brads. Det söta huset är en stämpel som kommer från Stämpelboden.

För ovanlighetens skull har jag även dekorerat de här korten både på insidan och på baksidan. Det borde jag göra oftare. Det ser mycket proffsigare ut, tycker jag.


Kortinsida innuti kort




Kortbaksida baksida kort



BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: ed hardy

it is really helpful for me to say!

2010-09-01 @ 07:14:36
URL: http://www.onlineedhardystorede.com/
Postat av: ed hardy clothes

Thanks for your posting; Hope you can keep going.

2010-09-01 @ 07:15:39
URL: http://www.shopedhardystore.com/
Postat av: charms

I really like your essay. Thanks for your sharing.

2010-09-01 @ 07:16:34
URL: http://www.shoppingthomassabo.de/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen