Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Vintrigt smågodis får vårig uppfräschning

I smågodisdisken i min närbutik hittade jag härom dagen dessa underbart goda, vita "snökulor" med kolafyllning. Förutom att smaka gott tänkte jag att de kanske skulle göra sig bra på bild. Såg framför mig ett helvitt tema och valde därför att fotografera snökulorna upplagda i en vit skål och mot vit bakgrund. Det är ju dock som bekant sällan som det blir som man har tänkt sig. Istället för en fräsch, vintrig bild tycker jag att den blev steril och tråkig.

Vitt godis


Jag testade istället att låta färgerna gå i ljuvt rosa och tyckte genast att godbitarna såg betydligt mer aptitliga ut! Att godis tillverkas i fabriker är ju ingen hemlighet men meningen med den här typen av bild är ju knappast att tankarna ska gå till opersonliga laboratorier, stora maskiner och bullriga industrilokaler. Tanken är ju att bilden ska tala till våra sinnen och ge oss angenäma associationer.

Rosa godis


Bilden fick ytterligare en "twist" när jag lade till några fler glada färger, rutmönster och en text. En flört med 1950-talet!

50-tals stil inspiration godis

BloggRegistret.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen