Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Kort till Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag står för dörren och handeln jublar. Kemikalieproppade gelégodishjärtan, billiga nallar med plyschhjärtan i famnen och överdekorerade blomsterarrangemang trängs om utrymmet i skyltfönster och hyllor. Ingenting för mig. Däremot skadar det väl aldrig att sända dem vi tycker om en liten hälsning denna dag.



Valentin Alla hjärtans dag kort
Ett enda alla hjärtans dag kort var dock allt jag hann med i år (nedan). När jag jämför det med förra årets alla hjärtans dag kort känns det lite klent.



Visst borde det också gå att finna vackra och smakfulla föremål i kontrast till allt krimskrams som säljs inför denna högtid. Föremål som istället för att signalera slit och släng utstrålar skönhet och som verkligen ger känslan av att dom är tillverkade med kärlek. Föremål som kan sparas och sprida glädje år efter år eller i alla fall lång tid framöver. Föremål som pryder sin plats i hemmet och tåls att visas upp. Jag tror att jag ska ägna dagen åt att leta rätt på sådana föremål och sedan lägga ut dem här på bloggen...



Här finns det fler Kort med kärlekstema

Mer kortdesign finns i INSPIRATIONGALLERIET

Få fler tips och idéer och lär dig mer om scrapbookining i SCRAPBOOKINGSKOLAN
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: ma mia

Vilket tufft kort! Inte konstigt att du inte hann med fler nu när du blivit sushikock (heter det så?) också. Så jättefina suchi du gjort.

2010-02-14 @ 20:13:24
Postat av: Lena

Häftigt kort.

2010-02-28 @ 17:14:10
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: ITZI

Herregud va inspierande! Har alltid velat börja med något sådanthär, det är bara att man måste hitta tiden.

2010-03-03 @ 10:17:06
URL: http://itzi.blogg.se/
Postat av: emma.

snyggt kort ! :)

2010-03-06 @ 08:14:54
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/
Postat av: Lena

Brukar du göra påskkort förresten?

2010-03-14 @ 16:56:48
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hej, Vilken läcker blogg du har! Gillar headern massor! Ha det gott! :)

2010-03-25 @ 16:57:05
URL: http://emscreativeside.blogspot.com
Postat av: Mette

Kortet är hur läckert som helst!

2010-05-05 @ 17:50:50
Postat av: Issa

Hej! Jag älskar ditt alla hjärtans dag - kort och vill tillverka ett likadant själv. Var hittar jag materialet?

2011-04-08 @ 02:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen