Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Sockerlådai äkta shabby chic-stil

Den här gamla sockerlådan hittade jag för en tid sedan i ett övergivet torp mitt ute i skogen. Torpet hade tillhört en ungkarl som min far och min faster kände när de var små. Han brukade ta bussen varje fredag in till staden för att gå på systembolaget. Där köpte han sig en kvarte renat och åkte hem igen. Sedan satt han hemma vid köksbordet hos min gammelmoster och drack och umgicks innan han lufsade hem genom skogen. Naturligtvis frågade jag hans Ande om lov innan jag tog med mig lådan. Man vill ju inte dra med sig arga "spöken" hem. Jag fick förstås inget svar men jag tror ändå att jag fick hans tillåtelse att ta hand om hans gamla tillhörighet. Kanske blir han glad för att den kommer till användning?


Gammal sockerlåda


Smutsig? Ja. Murken? Ja. Luktar mögel? O ja. Maskäten? Jo, faktiskt. Min sambo kunde verkligen inte förstå varför jag ville släpa med mig den i bilen hem. Men nu har jag tvättat av den ordentligt och jag kan inte låta bli att tycka att den är otroligt vacker. Tänkte att jag kanske kunde ha den på balkongen och ha blommor i nu i vår och sommar. Så shabby chic!


Bitsocker
BloggRegistret.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen