Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Ovälkommen gäst - Tribolium destructor

Det är viktigt att hålla rent i skåp och lådor där man förvarar mat. Annars kan man få besök av det här lilla odjuret.
MjölbaggeTribolium destructor (svart mjölbagge)


I mitt skafferi använder jag väl tillslutna burkar som förvaring för att undvika att få ovälkomna gäster. Det får dock inte vara vilka burkar som helst. Det ska ju vara snyggt också! Personligen är jag väldigt förtust i gammeldags, lantlig stil när det kommer till inredning.

Det kan dock vara svårt och dessutom ganska dyrt att få tag på snygga, fräscha plåtburkar av äldre datum. Jag bestämde mig därför för att designa mina egna "gamla" burkar. Jag använde mig av Photoshop och skrev sedan ut resultatet på en vanlig skrivare. Pappret med designen klistrades sedan direkt på burkarna. För att skydda ytan mot väta och slitage lackade jag sedan burkarna med flera lager klarlack. Här är några av de burkar som blev resultatet.

Axa hafregryn - Design Åsa Grötting

I den här burken vilar havregrynen tryggt tills de hamnar på frukosttallriken. Jag har tittat på bilder med gammal AXA-raklam för att få ideer till designen av den här burken.

Tellus kaffe, Gyllenhammars gyllenmust & ögonkakao - Design Åsa Grötting

Kaffe, välling och kakao säkert på plats i sina respektive burkar. De flesta känner väl igen loggan för ögonkakao? Tellus kaffe är kanske inte riktigt lika känt nu för tiden.

Q-tips cottonballs & Sentinel cotton applicators - Design Åsa Grötting

Även i badrummet kan det behövas förvaringsburkar. Här är inte skadedjuren ett lika stort hot men småsakerna behöver ju förvaras någonstans ändå. Här är två burkar för förvaring av bomull och tops.
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Camilla

WOW, jag älskar dina burkar, så snygga!!!



2009-01-15 @ 15:53:54
URL: http://camilla-camomills.blogspot.com/
Postat av: Angela

Men vad fina! Åh!

2009-01-16 @ 19:58:36
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen