Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Trolla bort ditt proppskåp

Proppskåp

Det är väldigt praktiskt att ha ett proppskåp i sin lägenhet. Då slipper man att springa ner i källaren eller kalla på vaktmästaren om en propp skulle gå. Det är också bra att kunna stänga av huvudströmmen t.ex. när man ska tapetsera eller måla runt ett eluttag. Däremot kan man väl knappast påstå att ett proppskåp pryder sin plats i hemmet? Hemma hos mig har proppskåpet placerats i hallen precis ovanför hatthyllan. Hallen är det första man ser när man kommer hem till någon och som alla vet är det det första intrycket som räknas. Nu kanske inte proppskåpet ovanför hatthyllan är det första man lägger märke till men jag har ändå länge gått och retat mig på det.

Hatthylla före

Till slut kom jag på en lösning. Jag tog en gammal skokartong i lagom storlek för att passa över proppskåpet. Den målade jag i samma kulör som hallväggen. Efter att ha satt kartongen på plats över proppskåpet är det ingen som längre tänker på att det finns där. Kartongen är sedan bara att lyfta bort när man behöver byta en propp. Skönt att slippa se det!

Hatthylla efter

·

BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Lena

Snyggt!

2009-01-16 @ 13:03:39
URL: http://lenapanth.blogg.se/
Postat av: Angela

Smart! Proppskåp är verkligen fult, stör mig på vårt också... kanske skulle ta och göra något liknande...

2009-01-16 @ 19:57:17
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Postat av: Jon

Snyggt jobbat! Och jag gillar verkligen alla dina burkar.. fantastico! ;)

2009-01-18 @ 12:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen