Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Årets första julkort

Det är inte direkt vintrigt och juligt ute även om det ryktas om att den första snön snart ska falla här i mina trakter. Trots det är det hög tid att börja med julkorten för att de ska hinna bli färdiga fram till den 16 december som är det sista datumet för att posta julkorten i år. Här presenterar jag mitt första julkort för i år (jo, snön utanför fönstret är fake och bara ditsatt med hjälp av Photoshop....för stämningens skull liksom). Allt material till kortet finns att köpa hos Hobbyhärvan i Västervik.


Rött julkort pepparkaksrecept

Till bakgrund har jag använt ett papper från norska Papirdesign som bär det passande namnet "Det snør". Jag är egentligen inte så mycket för det traditionella och överaskade mig själv här genom att välja klassiskt rött. Papperet var dock så fint att jag inte kunde låta bli det.


Scrapbooking enamel emalj pulver

Stämpeln med pepparkaksrecept från Inkido är en ny julfavorit. Här har jag jobbat med Decorating Chalks från Craf-T Products. och duttat på med röd och brun chalks tills jag blev nöjd med resultatet. Sedan har jag lagt på några lager med klart enamelpulver och värmt med värmepistolen tills ytan blev alldeles blank som glas. Jag tycker att det ger ett ganska häftigt slutresultat.


Julkort pepparkaksrecept
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Linda

Det var ett fint kort tycker jag:). Rolig ide med receptet:). Jag kollar runt och försöker få inspiration:).

2009-11-03 @ 22:05:28
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Jon

Alltså.. det e ju helt sjukt vad kreativ du är nu. Du gör verkligen jättefina grejer. Blev berörd av flera av dom, särskilt vilmas kort och det till allvar. Har du fått en flipp? :)

2009-11-04 @ 12:06:49
Postat av: Laila

Ett jätte vackert kort! Det var juligt

2009-11-04 @ 12:13:33
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2009-11-05 @ 09:32:26
Postat av: Petra/Paradise

Supersnyggt!!! Vilka härliga färger och snygtt upplägg =D



Kram Petra

2009-11-05 @ 09:33:01
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjusigt kort! Härligt rött och guldigt. :) Har gjort ett jag lagt upp på bloggen som jag blev riktigt nöjd med. Sällan som jag blir nöjd med mina kort.

2009-11-05 @ 22:06:05
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen