Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Julkort med pepparkakor

Det är så mysigt väder ute. Himlen är helt grå och regnet bara öser ner. Toppen! Då kan man sitta inne och julpyssla och mysa med levande ljus. Årets andra julkort är klart och den här gången blev det ett i bruna färger.


Kort med pepparkakor


Jag har använt två papper från Forma Hantverk, "Kulör - Bruna hjärtan" och "Kulör - Pepparkakor". Stämpeln med God-Jul-texten kommer också från Forma Hantverk och heter "God Jul med Stjärnor". Pepparkakshjärtana är avritade från vanliga pepparkaksformar och urklippta från brunt papper. På det här kortet har jag också arbetat mycket med bruna fluid chalks för att få det kantbrända intrycket.
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, det var ju helt fantastiskt! Jag blir riktigt sugen på pepparkakor nu.

2009-11-10 @ 21:48:41
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Monica W

Äntligen någon mer som tycker att novembervädret är härligt! Då är det fullt tillåtet att vara inomhus och pyssla, pyssla. Och tänk vad man får längta efter alla ljus som tänds till jul.

Vad fina pepparkakorna blev, verkligen proffsigt, ser enormt äkta ut. Även jag blir sugen på att få smaka.

2009-11-11 @ 08:52:13
URL: http://monkanspyssel.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Det här kortet gillar jag jättemycket!



Ha en skön helg!

2009-11-20 @ 23:03:49
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen