Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Storstädning i källaren och en ask med hemligheter

Jag har påbörjat den STORA KÄLLARRENSNINGEN. Det är en underbart, härlig tradition som jag har minst två gånger om året. Den går ut på att jag går igenom ALLT i källaren och skänker bort eller slänger en massa bråte. Sedan sorterar jag det som blir kvar i lådor med lappar på där det står exakt vad de innehåller. Jag både älskar och hatar de där källarrensningarna. Det tar emot att komma igång men när jag väl står där nere och river i röran känns det underbart befriande och en stor tygnd lättar från axlarna. En klok man sa en gång (eller det var faktiskt Dr. Bob Kelso i TV-serien Scrubs, eh...) att "allt som är värt något här i livet åstadkoms genom hårt slit". Kanske är det så.

Hur som helst. Allt röjande och städande har ju gjort att jag inte haft så mycket tid över för scrapbooking (däremot har jag hittat ett och annat nere i källaren som kan komma att användas till framtida scrapbookingprojekt). Men när man nu har en blogg så är det ju liksom meningen att man ska uppdatera den. Annars är det ju ingen vits med det hela.


Hemlig box


Jag letade fram en ask som jag gjorde på en scrapträff (nämligen den underbara Oscrarsscrappen) för någon månad sedan. Alla deltagare fick ett paket innehållande exakt samma material. Sedan fick vi använda materialet som vi ville; kort, layout eller altrat. Asken på bilden ovan blev min tolkning.


Tag Secrets


Som texten på taggen antyder finns det hemliga saker i asken. Vad? Det tänker jag inte tala om... det är ju hemligt!
BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för kommentarerna. Ja, det är ProMarker jag använt för att färglägga stämpeln med. Älskar AroMarker. Oj, nu skinner solen nästan. Hoppas det fortsätter så. :) Ha en bra dag.

2009-11-06 @ 10:35:17
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har nog inte vaknat ordentligt än. Hihi. Jag skulle ju skriva att du har gjort en jättefin ask. Jag älskar ju askar du kanske se. Jag skulle behöva göra den stora rensningen på min bord med alla pyssel.

2009-11-06 @ 10:37:01
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen