Scraptionary - Guider - Scraptips och -råd - Shopping - Stämpelmotiv - Idébank - Scrapbookiningens historia

Inspirationsgalleri

Pyssel - Inredning - Mat&Bak - MakeUp



--> In English

Grattis mamma på 60-årsdagen!!!

Schhhhh.....
Min mamma fyller 60 år imorgon och jag känner mig ganska säker på att hon inte kommer att gå in här på bloggen och tjuvkika förrän imorgon. Vågar därför lägga ut födelsedagskortet som hon ska få redan ikväll. Lova att inte skvallra, för här är det...


Grattis på 60-årsdagen


Jag har använt två helt underbara stämplar från Stämpelboden: "Gammal smal gumma" och "Inte gammal bara....". Min mor tycker nämligen att hon är född några månader för tidigt. Skulle hon ha kommit till världen drygt tre och en halv månad senare (och således varit född i januari 1950 istället för oktober 1949) skulle hon nämligen ha blivit 50-talist istället för 40-talist. Och det låter ju i alla fall yngre....eller? Hur som helst så är hon i alla fall inte gammal... bara född för tidigt. Så det så!


Jag frågade min sambo om råd om vilka färger jag skulle använda till kortet. Han visste minsann att svärmor gillar LILA och SVART. Och så ska det vara FRÄCKT också. Jag valde att gå på hans linje och använda svart. Men lila....nä, det kändes bara inte bra idag och valet föll istället helt otippat på ORANGE. Knappast mammas färg kanske, men fräckt blev det i alla fall, tycker jag. Hoppas att hon tycker om det!



Grattiskort 60 år


Papprena jag har använt här är bland annat "Offbeat - Informal" och "Offbeat - Nonchalant" från BasicGrey,
"Salem Briggs Street" från Scenic Route samt "MVP Namath" från We R Memory Keepers.



Och så en liten signatur på det... Min alldeles egna "Handgjort av Åsa-stämpel" från Forma Hantverk.

Handgjort av stämpel




Här finns det fler Födelsedagskort

Mer kortdesign finns i INSPIRATIONGALLERIET

Få fler tips och idéer och lär dig mer om scrapbookining i SCRAPBOOKINGSKOLAN

BloggRegistret.se




Kommentarer
Postat av: MissMian

så sjukt snygga kort du gör!! Älskar kortet med dragkedjan!!!

2009-10-16 @ 21:26:51
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Eva J

Hejsan

men så läckert kort. Färgerna är ju kanonsnygga ihop, hon kommer garanterat gilla det. Hoppas vi kan ses snart

Kram Eva

2009-10-16 @ 21:35:54
URL: http://eviebee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min älskade lilla gumma. Tack för det underbara kortet. Det passar mig utmärkt med svart och orange.

Superfräckt. Vem är gammal? Inte jag i alla fall. I morgon ska jag på "Ladies Night".

Puss, puss Mammis.

2009-10-16 @ 23:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till startsidan

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Konst Top Konst bloggar Topplista Favoritlistan.se Scraptoppen